ความท้าทายด้านการศึกษาในศตวรรษที่ 21 ในการเตรียมนักเรียนให้พร้อมกับสังคมโลกที่มีการเปลี่ยนแปลงรวดเร็วและกว้างขวาง สิ่งที่สำคัญกว่าองค์ความรู้ก็คือทักษะในการเรียนรู้ ทักษะในการทำงาน และทักษะการดำรงชีวิต ผู้เกี่ยวข้องกับการศึกษาทุกฝ่ายทั้งนักเรียน ครู ผู้บริหาร ผู้ปกครอง ชุมชนและผู้มีส่วนได้เสียทุกฝ่าย (Stakeholders) จึงต้องมีความตื่นตัวและเตรียมพร้อมในการจัดการเรียนรู้ เพื่อพัฒนานักเรียนเป็นมนุษย์ที่สมบูรณ์ มีทักษะสำหรับการออกไปดำรงชีวิตในโลกในศตวรรษที่ 21
บทความวิจัยเรื่อง “Integrating Peer Facilitation and Project-Based Learning in a Workshop to Improve Robotics and IoT Learning Achievement of Secondary Students”
บทความวิจัยเรื่อง “Integrating Peer Facilitation […]
บทความวิจัยเรื่อง “Student Insights into the FILA Strategy in Project-Based Learning at Darunsikkhalai School for Innovative Learning”
บทความวิจัยเรื่อง “Student Insights into the FILA […]
บทความวิจัยเรื่อง “Discovering Shokunin Spirit Among Young Students Through Constructionist Woodworking Project-based Learning Approach”
บทความวิจัยเรื่อง “Discovering Shokunin Spirit Am […]
บทความวิจัยเรื่อง “Enhancing AI Literacy in Junior High School Students Through a Constructionist Project-Based Learning Approach”
บทความวิจัยเรื่อง “Enhancing AI Literacy in Junio […]
บทความวิจัยเรื่อง “Exploring Young Students’ Experiences in IoT Skill Development Through Peer-Assisted Learning”
บทความวิจัยเรื่อง “Exploring Young Students’ Expe […]
บทความวิจัยเรื่อง ” Improving Robotics and IoT Learning Achievement in Junior High School Students through a Constructionist Project-Based Learning Approach”
บทความวิจัยเรื่อง ” Improving Robotics and IoT Le […]