School Highlight

บทความวิจัยเรื่อง “Integrating Peer Facilitation and Project-Based Learning in a Workshop to Improve Robotics and IoT Learning Achievement of Secondary Students”

บทความวิจัยเรื่อง “Integrating Peer Facilitation and Project-Based Learning in a Workshop to Improve Robotics and IoT Learning Achievement of Secondary Students” เขียนโดยนายชินภัท มงคลศิริวัฒนา (ครูโอม) Dr. Puthyrom Tep (T.Jay) และนายวัชระ ฐิตยานุวัฒน์ (ครูน้ำ) ซึ่งได้รับการตีพิมพ์ใน 2025 10th International STEM Education Conference (iSTEM-Ed) และเผยแพร่ในฐานข้อมูล IEEE Xplore@ เมื่อวันที่ 25 สิงหาคม 2568 DOI:10.1109/iSTEM-Ed65612.2025.11129358

บทความวิจัยเรื่อง “Student Insights into the FILA Strategy in Project-Based Learning at Darunsikkhalai School for Innovative Learning”

บทความวิจัยเรื่อง “Student Insights into the FILA Strategy in Project-Based Learning at Darunsikkhalai School for Innovative Learning” เขียนโดย ดร.สุรัตน์ แท่นประเสริฐกุล (ครูอ้อ), นายอิทธิชัย รัตนถาวร (ครูบอย) Dr. Puthyrom Tep (T.Jay) และนายวัชระ ฐิตยานุวัฒน์ (ครูน้ำ) ซึ่งได้รับการตีพิมพ์ใน 2025 10th International STEM Education Conference (iSTEM-Ed) และเผยแพร่ในฐานข้อมูล IEEE Xplore@ เมื่อวันที่ 25 สิงหาคม 2568

บทความวิจัยเรื่อง “Discovering Shokunin Spirit Among Young Students Through Constructionist Woodworking Project-based Learning Approach”

บทความวิจัยเรื่อง “Discovering Shokunin Spirit Among Young Students Through Constructionist Woodworking Project-based Learning  Approach” เขียนโดย นายอิทธิชัย รัตนถาวร (ครูบอย) นายวัชระ ฐิตยานุวัฒน์ (ครูน้ำ) Dr. Puthyrom Tep (T.Jay) และ ดร.สุรัตน์ แท่นประเสริฐกุล (ครูอ้อ) ซึ่งได้รับการตีพิมพ์ใน 2025 10th International STEM Education Conference (iSTEM-Ed) และเผยแพร่ในฐานข้อมูล IEEE Xplore@ เมื่อวันที่ 25 สิงหาคม 2568

บทความวิจัยเรื่อง “Enhancing AI Literacy in Junior High School Students Through a Constructionist Project-Based Learning Approach”

บทความวิจัยเรื่อง “Enhancing AI Literacy in Junior High School Students Through a Constructionist Project-Based Learning Approach” เขียนโดย Dr. Puthyrom Tep (T.Jay)  นายคมปกร ไพอนนท์ (ครูคม) และ นายวัชระ ฐิตยานุวัฒน์ (ครูน้ำ) ซึ่งได้รับการตีพิมพ์ใน 2025 10th International STEM Education Conference (iSTEM-Ed) และเผยแพร่ในฐานข้อมูล IEEE Xplore@ เมื่อวันที่ 25 สิงหาคม 2568 DOI:10.1109/iSTEM-Ed65612.2025.11129417

บทความวิจัยเรื่อง “Exploring Young Students’ Experiences in IoT Skill Development Through Peer-Assisted Learning”

บทความวิจัยเรื่อง “Exploring Young Students’ Experiences in IoT Skill Development Through Peer-Assisted Learning” เขียนโดย Dr. Puthyrom Tep (T.Jay) นายชินภัท มงคลศิริวัฒนา (ครูโอห์ม) นายคมปกร ไพอนนท์ (ครูคม) และ นายวัชระ ฐิตยานุวัฒน์ (ครูน้ำ) ได้รับการตีพิมพ์และเผยแพร่ในฐานข้อมูล IEEE Xplore®  เมื่อวันที่ 19 เมษายน 2568 สามารถอ่านบทความฉบับเต็มได้ที่ https://ieeexplore.ieee.org/document/10962094 https://doi.org/10.1109/ECTIDAMTNCON64748.2025.10962094

บทความวิจัยเรื่อง ” Improving Robotics and IoT Learning Achievement in Junior High School Students through a Constructionist Project-Based Learning Approach”

บทความวิจัยเรื่อง ” Improving Robotics and IoT Learning Achievement in Junior High School Students through a Constructionist Project-Based Learning Approach” เขียนโดยนายวัชระ ฐิตยานุวัฒน์ (ครูน้ำ), Dr.Puthyrom Tep (T.Jay), และ ดร.สุรัตน์ แท่นประเสริฐกุล (ครูอ้อ) ได้รับการตีพิมพ์และเผยแพร่ในฐานข้อมูล IEEE Xplore® และ Scopus® เมื่อวันที่ 15 April 2025 อ่านบทความฉบับเต็มได้ที่ http://doi.org/10.1109/ECTIDAMTNCON64748.2025.10962038