School Highlight

บทความวิจัยเรื่อง “Integrating Peer Facilitation and Project-Based Learning in a Workshop to Improve Robotics and IoT Learning Achievement of Secondary Students”

บทความวิจัยเรื่อง “Integrating Peer Facilitation and Project-Based Learning in a Workshop to Improve Robotics and IoT Learning Achievement of Secondary Students” เขียนโดยนายชินภัท มงคลศิริวัฒนา (ครูโอม) Dr. Puthyrom Tep (T.Jay) และนายวัชระ ฐิตยานุวัฒน์ (ครูน้ำ) ซึ่งได้รับการตีพิมพ์ใน 2025 10th International STEM Education Conference (iSTEM-Ed) และเผยแพร่ในฐานข้อมูล IEEE Xplore@ เมื่อวันที่ 25 สิงหาคม 2568 DOI:10.1109/iSTEM-Ed65612.2025.11129358

บทความวิจัยเรื่อง “Student Insights into the FILA Strategy in Project-Based Learning at Darunsikkhalai School for Innovative Learning”

บทความวิจัยเรื่อง “Student Insights into the FILA Strategy in Project-Based Learning at Darunsikkhalai School for Innovative Learning” เขียนโดย ดร.สุรัตน์ แท่นประเสริฐกุล (ครูอ้อ), นายอิทธิชัย รัตนถาวร (ครูบอย) Dr. Puthyrom Tep (T.Jay) และนายวัชระ ฐิตยานุวัฒน์ (ครูน้ำ) ซึ่งได้รับการตีพิมพ์ใน 2025 10th International STEM Education Conference (iSTEM-Ed) และเผยแพร่ในฐานข้อมูล IEEE Xplore@ เมื่อวันที่ 25 สิงหาคม 2568

บทความวิจัยเรื่อง “Discovering Shokunin Spirit Among Young Students Through Constructionist Woodworking Project-based Learning Approach”

บทความวิจัยเรื่อง “Discovering Shokunin Spirit Among Young Students Through Constructionist Woodworking Project-based Learning  Approach” เขียนโดย นายอิทธิชัย รัตนถาวร (ครูบอย) นายวัชระ ฐิตยานุวัฒน์ (ครูน้ำ) Dr. Puthyrom Tep (T.Jay) และ ดร.สุรัตน์ แท่นประเสริฐกุล (ครูอ้อ) ซึ่งได้รับการตีพิมพ์ใน 2025 10th International STEM Education Conference (iSTEM-Ed) และเผยแพร่ในฐานข้อมูล IEEE Xplore@ เมื่อวันที่ 25 สิงหาคม 2568

บทความวิจัยเรื่อง “Enhancing AI Literacy in Junior High School Students Through a Constructionist Project-Based Learning Approach”

บทความวิจัยเรื่อง “Enhancing AI Literacy in Junior High School Students Through a Constructionist Project-Based Learning Approach” เขียนโดย Dr. Puthyrom Tep (T.Jay)  นายคมปกร ไพอนนท์ (ครูคม) และ นายวัชระ ฐิตยานุวัฒน์ (ครูน้ำ) ซึ่งได้รับการตีพิมพ์ใน 2025 10th International STEM Education Conference (iSTEM-Ed) และเผยแพร่ในฐานข้อมูล IEEE Xplore@ เมื่อวันที่ 25 สิงหาคม 2568 DOI:10.1109/iSTEM-Ed65612.2025.11129417

“Compassionate Systems Framework” Workshop to Strengthen Leadership for Systemic Change with Compassion

DSIL Join “Compassionate Systems Framework” Workshop to Strengthen Leadership for Systemic Change with Compassion From August 18–20, 2025, teachers and staff from Darunsikkhalai School participated in a practical workshop titled “Introduction to the Compassionate Systems Framework” at King Mongkut’s University of Technology Thonburi (KMUTT). The workshop was organized by the Center for Systems Awareness and […]

Pathway to Successfully Gaining Admission to Top U.S. Universities By MIT Alumni

เปิดมุมมองสู่การศึกษาระดับโลก! อ่านสรุปไฮไลต์จากงานสัมมนา โดย คุณปิยะ ซอโสตถิกุล
เลขาสมาคมศิษย์เก่า MIT ประเทศไทย